Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět, jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

27. 1. 2012 | Publikace | Autor:

100 let místní dráhy Újezd – Luhačovice

100 let místní dráhy Újezd – Luhačovice

Radek Jančář, Tomáš Lekeš
Publikace vyšla ke stému výročí vzniku místní dráhy.
Vyprodáno


Až do počátku dvacátého století byly Luhačovice obtížně dostupným místem. Doprava byla komplikovaná a například cesta z Prahy trvala celých čtyřiadvacet hodin. Cestující do luhačovických lázní vystoupili po celodenním putování ve stanici Újezd, kde byli nuceni přesednout a zbytek cesty absolvovat koňským povozem. Bylo tomu tak od roku 1888, kdy byla dostavěna Vlárská dráha. Do té doby končila trať už ve Starém Městě a cestující se zbývajících 35km do lázní dopravovali pomocí selských povozů, později omnibusem. Po založení Akciové společnosti lázní Luhačovických roku 1902 se zvýšila potřeba zajistit lepší dostupnost lázní a dostavět železniční přípojku až do Luhačovic. Dne 12. října 1905 přijela do Luhačovic první lokomotiva. Zřízení trati napomohlo Luhačovicím ke společenskému, hospodářskému i kulturnímu rozvoji. Publikace vyšla ke stému výročí vzniku místní dráhy.

 

Nahoru